Best buddy

Sunday 13 January 2013

Mula-mula....


Em salam...agak janggal sedikit bila baru buat blog ni. tp apa nak buat,nak buat sesuatu kena usaha kan.
tengok blog orang,cantek giler siap music lagi .haih.susah nya jadi orang yang baru belajar.

apapun,kita kenalah bersabar kan  ^_^ aku belajar buat blog sesimple nya.. bukan tak pandai nak letak macam-macam..memandangkan blog ni masih baru, biar lah macam baru dulu.. kikiki.

mula-mula pening gak tengok blog ni,untuk newbie macam aku memang ambil masa.tapi memandangkan aku ada belajar sedikit tentang html,dapat gak terfikir nak letak apa.

aku dah merasa facebook dan 'friends' aku di facebook pun dah cecah maximum...aku buat twitter lepas tu,boleh la tahan tapi kadang-kadang boring juga sebab hanya tekan follow pastu diam,apa la guna sangat.just boring ar takde ape pun nak buat.orang slalu ajak twit-twit...tp bagi aku ar,post and tag tu agak janggal sikit.baik aku chat guna yahoo messenger je lau nak chat. :D

siap emotion dan ada alat kai 'buzz' lagi.
twitter ni aku selalu tak sedar bila ada sorang tag aku ke ape,asyik-asyik kena marah 'asal kau tak reply twit' ,aku jawab 'mane lah aku perasan lol' .tu la pengalaman guna twit.
tapi twit ni aku pakai cari follower je la :') ingin gak tengok kotak follower tu 1000++ .fuh.mimpi je la.

orang selalu tertanya nape follower twitter aku tu banyak orang puteh.ok meh sini aku kasi tau satu rahsia.twitter ni byk agensi yang bergabung untuk memeriahkan twitter tersebut. dan aku terjumpa satu website di mana orang 'free to follow' xD kita just tinggal active kat website tu tekan follow,dan orang lain dekat website tu pun akan follow kita sebab 'seeds system' . Takde seeds,takde la orang nak follow twitter kita.

tp aku taknak share sini la :P serius twitter aku tu baru je buat,so tengok la bertapa berkesan nye guna web yang aku jumpa tadi untuk cari follower twitter.tp masalahnya je kita terpaksa follow orang yang kita seriusly taknak untuk dpt kan 'seeds'.tp lepas dpt 'seeds',unfollow la balik xD haha

skrg,aku pergi kat blog plak.memandangkan aku jenis duduk rumah je,mmg takde benda di buat,tambahan lagi aku bukan kaki lepak,jadi blogging ni mungkin leh jadi sebuah hobby baru ^_^..memandangkan blog ni boleh dijadikan tempat meluah kan perasaan kat seseorang,tak kesah la kita sakit ati kat orang tu ke ape,sebab ruangan media ini sebenarnya bagus untuk di jadikan tempat kita meluah isi hati kita sebab pertama,dpt elakkan pergaduhan.kedua,jimat kertas dan ink pen ,sebab dulu orang tulis luahan hati mereka pun dekat buku atau kertas pastu lekat kat dinding,atau letak lam frame gambar dan sbg nya . wah panjang pulak tak terfikir lak post yang pertama aku idea keluar macam air terjun kat kepala. :D


ok lah smpai sini je. jangan sombong-sombong ye :) follow-follow la jika sudi.salam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...