Best buddy

Wednesday, 30 January 2013

Di mata lelaki vs wanita

Assalamualaikum



Semua sehat?harap2 semua dalam keadaan ok je.Aku?ok je la.biasa2 je.Entry kali ni nak cite la situasi2 yang menimbulkan kelainan pendapat antara lelaki ngan ompuan .Korang rasa lelaki dan ompuan ni sama ke? dari fizikal dan sikap kita dah tau memang tak sama.tp terfikir ke,kadang2 bila berlaku sesuatu,lelaki dan ompuan akan memberi reaksi yang berbeza.Contohnya: ~

Situasi !

'Kita putus....Awk g lah dekat hala tuju awk,sya g kat hala tuju sya.'

*Bagi lelaki: Nak tinggalkan perempuan tu senang,tapi serius  memang susah nak lupakan.kalau boleh hubungan tu di sambung balik,lelaki masih mampu terima kembali.
*Bagi perempuan: Hubungan dah putus,memang ada sesetengah je yang akan ingat lelaki tu.Senang sayangkan seseorang tapi serius memang susah perempuan nak terimba kembali lelaki tu

Situasi 2

'Cantek dia tu/handsome dia tu,baik ,pandai,bla bla bla'
*Maksud Bf/suami berkata begitu kepada anda:
-
Percaya atau tidak, sesungguhnya pujian dari lelaki terhadap wanita lain walaupun di hadapan atau di blakang kiri mahupun kanan anda adalah 98% benar! Tepat, mereka betul2 maksudkan dengan kata-kata tu! walaupun anda tak caye, tapi itu kenyataan nya! 

"Ye ke camtu??". Ya! sesungguhnya lelaki lebih gemar jujur berbanding wanita yang lebih gemar menggunakan teknik cakap berkias-kias, sebab tu lah potensi wanita mendapat markah awesome dalam subjek BM adalah tinggi! Kajian jugak menunjukan, lelaki memuji bukan sekadar di mulut dan pandangan mereka tetapi jugak di HATI! 
"Eh tak caye la...". Mengapa anda tidak percaya??? Sedangkan bukti sudah d depan mata??? "bukti??? mane??" Ha...anda perasan tak wahai kaum hawa, bile pasangan anda memuji wanita lain di hadapan anda dengan selamber dog tak de perasaan nya...mata mereka akan focus point pada wanita itu sahaja tanpa melihat memik muka anda yang dah berubah jadi tut*****  Dan bila lepas 10 min berlalu, baru la dia sambung ayat "erk...tapi isteri abang lagi hebat". Ya! selepas 10 min berlalu! (itu pun kalau dia masih berperasaan nak puji anda -.-")


*Maksud Isteri/gf berkata begitu kepada anda:
-
Jujurnya...98% dari pada pujian yang di beri itu adalah sekadar di mulut dan pandangan mata wanita...bukan di HATI nya! Percaya atau tidak, perempuan yang menyayangi pasangan nye, tidak akan pernah mampu memuji lelaki laki melebihi dari pasangan nya..sesungguhnya anda yang TERHEBAT di hati nya. :D
-Ye ke???? Ya! "Abis tu, isteri aqu asyik puji orang lain je...kalau nak dengar dia puji aqu memang kiamat la..", Ini kerana.....kajian menunjukan bahawa, pujian wanita melalui kata-kata hanya 40% kebenaran nya, tetapi pujian wanita melalui sentuhan @ dengan kata lain perbuatan adalah 100% benar. "pujian melalui perbuatan???? ada ke????" =.= banyak tanye, SILA BELAJAR BAHASA TUBUH!

So,Kesimpulannya apa?? kesimpulannya mudah je. Terima seadanya, bini sape,bini kau gak,suami sape,suami kau gak,BF/GF sape,Bf/GF kau gak.semua manusia tu tak sempurna, sebab tu Allah ciptakan kita saling berpasangan supaya kita saling menyempurnakan^____________^
Tq for reading/comment :)

9 comments:

  1. i'm done reading ^ ^ Nice entry btw .

    ReplyDelete
  2. huhu..good info..terima seadanya.. n_n

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe :) wajib terima seadanya,baru leh bhagia :D

      Delete
  3. hee.. sbb tu lelaki n prempuan ada keunikkn masing2.. ngee ^^

    ReplyDelete
  4. masing2 ad kelemahan dan kelebihan :)

    jemput terjah entri baru :) moga bermanfaat :)
    http://noraqilahjohari.blogspot.com/2013/01/la-tahzan-innallaha-maana.html

    mohon like sini juge ye :)
    http://www.facebook.com/pages/noraqilahjoharidotcom/267245240052274

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...